Про компанію   |   Доставка   |   Оплата   |   Гарантія і сервіс   |   Повернення   |   Контакти Акції   |   Розпродаж   |   Хіти   |   Блог RU | UA
«Фуд-Сервіс» — харчове обладнання
Професійне харчове обладнання:
(097) 141-50-50    (063) 341-50-50
(099) 141-50-50    (063) 341-50-50
0сума: 0 грнтоварівКошик
Київ, вул. П.Шутова 9а
знайти
Комерційна пропозиція (0)
Переглянуті товари (0)
Список порівняння (0)

Різниця між фастфудами, огляд ресторанів швидкого харчування

Різниця між фастфудами, огляд ресторанів швидкого харчування
09 Листопада 2004 - 12:11 Переглядів: 13075

         Словосполучення "фаст-фуд" з'явилося в нашому лексиконі відносно нещодавно, але заклади подібного роду вже міцно увійшли в наш побут. Які, на вашу думку, основні особливості таких закладів?

         Взагалі-то правильніше називати такі підприємства закладами швидкого обслуговування, але це звучить досить довго. Перш за все фаст-фуди - це такі заклади, в яких можна, по-перше, швидко поїсти, по-друге, за невеликі гроші. Перше досягається за рахунок повного самообслуговування - практично відсутнє, в закладах такого роду, обслуговування офіціантами. Друге - за рахунок специфічного способу приготування їжі. Як правило, фаст-фуди працюють з використанням напівфабрикатів, остаточна обробка або розігрів яких виробляються безпосередньо перед видачею клієнтові. Сама заготівля напівфабрикатів високого ступеня готовності відбувається, як правило, не на кухні фаст-фуду, а у власному або орендованому виробничому цеху. У зв'язку з цим фаст-фуди вирізняє вузьке меню - кількість позицій страв в меню в рідкісних випадках перевищує 30.

          Наступна особливість - фаст-фуди вирізняє жорстка стандартизація, тому для них прийнятно розвиток по франчайзингу або розвиток власної мережі закладів. Стандартизації піддається все: інтер'єр, вивіска, меблі, посуд, асортимент, бізнес-процеси, технологічне обладнання, рекламні матеріали і т.д.

Ще одна особливість - місце розташування фаст-фудів. Заклад такого роду не може бути успішним, якщо він знаходиться в місці, де пасажиропотоки не перевищують хоча б 700 осіб на годину, а ще краще - 1000. В даному випадку пасажиропотоки - це перш за все потоки пішоходів, хоча досвід "Макдональдса" свідчить, що можна успішно вести свій бізнес і в розрахунку на автомобілістів при створенні відповідних умов для заїзду та паркування автомобілів.

          За результатами опитування (дані 2003 г.), для 66% клієнтів фаст-фудів головне - щоб було смачно, для 30% важливо місце і для 4% - популярність закладу.

           Однак з огляду на той факт, що більшість (55%) відвідувачів фаст-фудів приймають рішення про його відвідуванні спонтанно, на перше місце за значимістю виходить розташування закладу. Тільки при розташуванні в безпосередній близькості один від одного різних фаст-фудів рішення буде прийнято на користь найбільш "смачного" з них.

         Звідси випливають основні цінності фаст-фуду:
- зручність розташування
- меню
- швидкість обслуговування і прийому їжі
- ціна

        Дуже важлива особливість фаст-фудів - час обслуговування (2-3 хвилини) і час перебування споживачів у такому закладі (в середньому 30 хвилин). Тому й інтер'єр фаст-фудів, як правило, не відрізняється складністю і великою кількістю декоративних деталей - чисто, гігієнічно, світло, але не більше того. Все це робиться для того, щоб відвідувач не затримувався в фаст-фуді: оборотність одного посадкового місця - один з основних критеріїв успішності такого закладу.

        Оскільки рішення про відвідини фаст-фуду виникає спонтанно, з точки зору якості обслуговування потреб клієнтів дуже актуальними виявилися фуд-корти, коли на одній площі зібрані кілька операторів. Клієнт, не знайшовши бажаного в одному закладі, може звернутися у другий або третій і знайти там те, що його влаштує.

         Слід зазначити, що ціна не є визначальним критерієм відвідування, що підтверджується даними про рівень доходів відвідувачів фаст-фудів. Ті, хто не має можливості заплатити навіть невелику суму за харчування в цих закладах, харчуються, як правило, вдома або на робочому місці. Для цієї групи населення відвідування закладів громадського харчування є подією винятковою і тому рідкісниою (на дні народження, знаменні дати і т.п.).


          - Які типи фаст-фудів можна виділити?

          Якщо класифікувати фаст-фуди за категоріями, то я б виділила наступні.

          Перше - фаст-фуди західного зразку, перш за все звичайно "Макдональдс", який власне став першим справжнім фаст-фудом в Україні і який задав тон для закладів такого роду. До цієї групи також можна віднести такі заклади, як "Містер Снек", "Баскін Робінс".

         Другий тип фаст-фудів - заклади, які засновані на національній кухні. Національна спрямованість підкреслюється не тільки асортиментом, а й елементами оформлення, кольоровою гамою торгових точок і навіть назвою. У цій ніші - "Швидко", китайські закусочні, "Суші-експрес", "Макабі" (кошерна кухня), "Гурме" (турецька кухня), "Оріон" (східна кухня).

        Третій тип - заклади, концепція яких заснована на певному продукті. Незважаючи на те, що ключовий, якірний продукт присутній у всіх закладах фаст-фуд, в закусочних цього типу тематика цього продукту виводиться на перше місце за значимістю і оформляється концептуально. У цій ніші - все піцерії нижнього цінового сегмента ( "МакСмак", "Пан-піца", UNO-піца, "Лола-піца", "Челентано"), закладу "Блін Клінтон" (якірний продукт - млинці), "PopatoHouse" (картопля), "Печена картопля", "Смачна картопля", "Віденські булочки".

            Наступний тип - заклади, засновані на ідеї столових в їх сучасній інтерпретації - Quick & Casual, прикладами тут є "Пузата хата", "Тралі-Валі", "Два гуся", "Домашня кухня". Ці заклади є своєрідним гібридом між класичними фаст-фудами і ресторанами. Основна їхня відмінність - велике меню (приготування відбувається на місці), великі виробничі приміщення, розташовані безпосередньо в торговій точці, великі площі залу, відсутність одноразового посуду.

           Це привертає регулярних відвідувачів, які можуть харчуватися в них щодня без ризику набити оскому одними і тими ж стравами. Цей сектор ринку зараз активно розвивається - такі заклади стають все більш затребуваними. І хоча меню в таких закладах наближається за асортиментом і навіть якістю до ресторанного, націнки в них далеко не ресторанні, основний прибуток формується за рахунок великої відвідуваності. Тому для закладів подібного типу дуже важливо мати великий просторий зал.

            Тип фаст-фудів, які не можна не згадати - так звані небрендовані торгові точки з продажу "швидкої" їжі - чебуреків, хот-догів, сосисок в тісті і т.д., які найчастіше працюють без власного залу, але мають в силу своєї доступності і дешевизни досить великий оборот (до 500 осіб в день). Основна відмінність цих закладів - торгівля на винос, самі точки розташовані або безпосередньо на вулиці, або в кіосках. Цінова категорія - дуже низька (1-1,5 грн за порцію).


         - Яка середня вартість відвідування фаст-фуду?

        У Києві вартість відвідування фаст-фуду на даний момент в середньому становить 10-12 гривень. Однак в цьому сегменті можна виділити підсегменти, пов'язані саме з величиною середнього чека.

          Найвищий середній чек - в закладах типу Quick & Casual, перш за все завдяки великому асортименту страв і напоїв. Клієнт такого закладу не обмежується одним блюдом, а бере, наприклад, салат, перше, друге, гарнір і напій. В результаті ціна обіду в таких закладах стає співставною з ціною бізнес-ланчів в ресторанах середнього рівня. Ще одна маркетингова хитрість, що дозволяє фаст-фуду заробляти більше, полягає в тому, що ціна за блюдо ставиться з розрахунку 100 грам - на перший погляд, блюдо здається дешевим (ну що таке 6 гривень за 100 грам відбивної), а на перевірку воно виявляється на одному ціновому рівні з рестораном.


         - Чи є якісь особливості у вітчизняних фаст-фудів?

         Так, і одна з основних особливостей - наявність в меню пива. В принципі, пиво як продукт суперечить ідеї швидкого обслуговування і споживання, так як воно затягує цей процес. Чому ж наші фаст-фуди йдуть на введення пива в меню? По-перше - для залучення молодіжної аудиторії, а по-друге - для залучення відвідувачів у вечірній час.


        - Чи не відбирають фаст-фуди аудиторію у ресторанів?

        Ні, тому що аудиторія фаст-фудів не збігається з аудиторією ресторанів. В цілому портрет споживачів фаст-фудів виглядає наступним чином:

- стать - як жіноча, так і чоловіча (домінування - жіноча стать);
- вік - від 12 до 24 років;
- освіта середня;
- статус - працюючі фахівці, з непрацюючих - студенти і учні;
- урівень доходів - середній і нижче середнього.

         Фаст-фуди не відбирають аудиторію у ресторанів, вони її просто розширюють за рахунок нових клієнтів. Якщо раніше основна маса людей харчувалася в робочий час на роботі бутербродами і т.п., то зараз багато хто воліє кудись вийти на обід. Багато в чому за рахунок цього і розвивається сьогодні ринок смачних послуг.

       Однак існують певні сегменти, в яких ресторани і фаст-фуди конкурують:

       Заклади на фуд-кортах в торгових центрах. Самі торгові центри, на відміну, наприклад, від ринків, не розраховані на незаможних людей, їх відвідувачі є людьми середнього і вище середнього достатку. Є відвідувач, що робить покупку в торговому центрі, а улюблений ресторан знаходиться далеко, то він зробить свій вибір на користь закладу на фуд-корті.
Продаж продукції за принципом МакДрайв. Навряд чи у кого-небудь зародиться сумнів, що клієнти МакДрайв не зможуть собі дозволити харчуватися в ресторані або кафе. Тут на перше місце виступає фактор браку часу - їсти хочеться прямо зараз.
        Доставка продукції в офіс і додому.У цьому випадку, крім браку часу (темп життя прискорюється, кожна хвилина на рахунку, і не завжди хочеться витратити її на очікування замовлення в ресторані) має значення ще й фактор ліні. Навіщо їхати в ресторан, якщо можна перекусити в будь-якому зручному для тебе місці.

 

Популярні товари
  Доставка в межах України: Вінниця, Дніпро, Житомир, Запоріжжя, Івано-Франківськ, Київ, Кропивницьких, Луцьк, Львів, Миколаїв, Одеса, Полтава, Рівне, Суми, Тернопіль, Ужгород, Харків, Херсон, Хмельницький, Черкаси, Чернігів, Чернівці
Пищевое оборудование

м.Київ, вул. П.Шутова 9а
Пн-Пт. 9.00-17.00
Сб-Нд. вихідні
 
info@food-service.com.ua

Фризери для морозива та кавомашини:
(099) 141-50-50  (097) 141-50-50 


Автор текстів - компанія «ФУД-СЕРВІС»